sunnuntai 17. elokuuta 2014

Mun herkku kypsyy!

Voi tätä onnen autuutta! Ensmäise karhuvatukat kypsyny. Litran keräsin.
Toisen litran söin oitis. Tämä on sit mun herkku, paremp ku mansikka.
Mull kasva tämä mettä puutarhas. Rintees ja takan on iso kivi.
Aaah ja lissää tulee niin ett krapina käy.
Pihlajamarjat kasvaa ja punertuu.
Tämä marja onki oikkei karoteeni ja C-vitaamiini pommi.
Harmi ku on nii muikkee hapan maultas.
Ekat yöpakkase ku ovat olleet ni mä laitan tätä mehuksi.
Mikkä ei ole helteellä nii komiaa juotavaa ku pihlajamarja mehu.
Monasti laitan aronia ja omena vähä sekkaa.
Jos pakastimes on tilaa ni laitan linnuille ihan nippuna vaan.
Mä olen kuullu ett jokku tekee tästä hyytelöäki..
No katsotaa mitä kerkke tekemä.

3 kommenttia:

  1. Ite en oo osannu hyödyntää pihlajanmarjoja mitenkään, mutta tuo idea, että omenaa vois laittaa sekaan. Taijampa aatella nyt tekemistä.

    Karhunvatukat näyttävät herkullisilta. Minä oon keränny mustaherukoita joka päivä ja aina niitä vaan tuntuu riittävän. Nyt, kun kylmenee ilmat onkin aikaa keitellä mehuja :)

    VastaaPoista
  2. Minä olen tehnyt pihlanmarjahyytelöä. Hiukan omenoita sekaan ja hyytelösokeria, niin tulee kauniin väristäkin.

    VastaaPoista
  3. Karhunvatukoita oli meilläkin jokin vuosi sitten. Satoa olisi tullut runsaasti. Mutta kuinka kävikään. Marjat eivät ehtineet kypsyä! Taisi olla huono kesä juuri silloin.
    Mies suuttui niihin ja repi kaikki irti juurineen, ei malttanut odottaa, jos parempana kesänä olisivat kypsyneet.

    Pihlajanmarjasta tulee tosi hyvää hyytelöä!

    VastaaPoista